Alla inlägg den 13 november 2012

Av Ingela - 13 november 2012 20:45

MUMS!

Det var dagens middag.. Så gott!! Ett tag sen man åt fläskpannkaka..

Det och SOS - På Liv och Död


Fläskpannkaka: Vanlig pannkakssmet, tärnat fläsk..
Ugn: 200-225 grader (beroende på ugn)..

Häll smeten i en smord braspanna och sprid ut det tärnade fläsket.. Låt stå i ugnen tills den är gyllenbrun eller fått en bra färg.. Jag brukar alltid kolla lite med en kniv så att smeten inte är kletig.. Då är den färdig..
Servera medf lingonsylt.. Mums...


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


Så nu är det snart läggdags också.. Får hoppas det iaf.. Känner mig lite seg nu, men det försvinner väl som vanligt lagom till man ska lägga sig..

Av Ingela - 13 november 2012 18:15

Ja, haha.. Ytterligare en blomma har flyttat hem till oss.. ;) Och som vanligt så vet jag inte vad det är för en *ler*.. Men tyckte den va så gullig på ett konstigt sätt.. Men samtidigt så gillar jag krukan, hehe..


Hittade den på Konsum när jag var där och handlade kaffe till Mormor (som jag glömde handla igår naturligtvis).. Så jag fick ta en extra tur till Mormor idag med kaffet.. Men det gör inget, då gick hon ju besök 2 dagar på rad av mig.. Plus att sambon var med igår.. Inte illa det inte..


Iaf så fastnar jag alltid vid blommorna varje gång jag går in på Konsum.. Kanske inte så konstigt då dom är precis när man kommit in.. ;) Vare sig jag ska köpa blomma eller ej så dras jag dit.. Hmm, inte så kul om man då ser någon fin/söt/underlig blomma och inte har tillräckligt med pengar med sig.. Just för att man skulle bara ha det och det.. och där är ju ingen blomma inräknad..
Funderar starkt på att fixa ett blomkonto/blomspargris, ett sånt där man kan sätta/lägga undan pengar som är just för blommor haha.. Eller kanske inte.. Sambon blir väl galen på mig då.. ;) Han vill ju inte "bo med grönsaker" hihi.. Han tycker ju som sagt att vi börjar få för många blommor.. Hmm tycker inte jag..


Här är iaf mitt senaste blomfynd.. :)

     Och! Kolla in den söta lilla krukan.. ;)



Nu ska jag återgå till att titta på SOS - På Liv och Död

Av Ingela - 13 november 2012 14:15

Jag är SÅ glad! Mammas porslinsblomma tar sig mer och mer.. :) Trodde aldrig den skulle ta sig igen.. Det såg ju relativt mörkt ut innan.. Nu längtar jag bara tills den blir så man kan sätta den på väggen igen..


 

Jag "blomnörden" lycklig...... 



Nu har jag lite ärenden att uträtta... :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Vem är jag? En småbarnsmamma på 31 år.. Läs mer i pres.

Pga min datakrash så ligger många inlägg sparade som utkast tills dess att jag lyckats och komma åt mina bilder..

*OBS*

Bilder i denna blogg är MINA.. Om inget annat anges (vid bilderna).. Så jag ber er att inte ta dom utan att fråga mig först..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Min Blogg handlar om

Bloggen kommer att handla om mig, min familj, min vardag.. Mitt liv i enkel mening.. Här kommer finnas en hel den foto/bilder då jag älskar att och ta foto..

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012
>>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar till mina hemsidor

Besöksstatistik

RSS

Purple Halloween Bat

Ovido - Quiz & Flashcards